نتایج مطالعات پژوهشگران ایرانی نشان می‌دهد: مصرف سرکه سیب با یک رژیم قابل قبول و برنامه ورزشی مناسب در کنترل وزن موثر است.

 
پژوهشگران گروه زیست و علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مرند و مرکز قلب و عروق شهید مدنی تبریز در تحقیقی تاثیر سرکه سیب را در کاهش وزن زنان چاق مراجعه کننده به کلینیک مشاوره تغذیه بوعلی تبریز مورد بررسی قرار داده‌اند.

سرکه سیب یک محلول اسیدی حاصل از تخمیر سیب است که حاوی پتاسیم، فسفر، انواع آنزیم‌ها، اسیدها و بتاکاروتن، پکتین و ... می‌باشد.

از مهترین فوائد سرکه سیب می‌توان به تنظیم فشار خون، از بین برنده عفونت، کاهش دردهای آرتریتی، کنترل وزن، تسهیل هضم، اصلاح متابولیسم، سلامتی پوست، کاهش کلسترول و بتاکاروتن و ... اشاره کرد.

به زعم این پژوهشگران، ACV (سرکه سیب) در صورتیکه به طور منظم قبل از غذا دریافت شود متابولسیم را افزایش خواهد داد و تاثیر آن در کاهش وزن بدین ترتیب است که زمانی که فرایند متابولیک اصلاح می‌شود بدن نسبت به زمانی که در حال استراحت است انرژی بیشتری از غذا کسب می‌کند بنابراین ذخایر چربی کمتری وجود خواهد داشت.


به همراه برنامه غذایی روزانه از محلول سرکه سیب و عسل یکبار در روز به صورت ناشتا استفاده کنید.


با مصرف سرکه سیب احساس سلامتی و شادابی و سبکی خواهید کرد و حتی در آنهایی که کاهش وزن محسوسی نداشته باشند، کاهش وزن در 2 هفته بعد از مصرف با میزان کمتری (1 تا 2 کیلوگرم) ادامه خواهد داشت. به  عدم احساس پرخوری و رفع یبوست نیز از مسایل جنبی استفاده از سرکه سیب به همراه برنامه غذایی بوده است.

تاکید باید کرد که در صورت امکان سرکه سیب را در منزل تهیه کرده و میل نمایید ، تاثیر ان بسیار قابل توجه خواهد بود. طرز تهیه سرکه سیب در مطلب بعدی به اطلاع شما میرسد