8 روش موثر در بازسازی حافظه

آیا اخیرا فراموش می کنید دسته کلید خود را کجا گذاشته اید؟ داخل اتاق می شویدبدون اینکه بدانید برای چه کاری به آن سمت می روید؟

آیا بعد از ریختن چای دراستکان قوری را در یخچال می گذارید؟ شماره تلفن منزل خود را فراموش میکنید؟

نگران نباشید! متخصصان معتقدند که استرس های روز مره تا حدی مغز انسان راتحت تاثیر قرار میدهند که کم حافظگی را به وجود می اورد.روانشناسان در اینزمینه توصیه می کنند که:
1- موز بهترین دوست حافظه : ویتامین B بهترین تغذیهحافظه است و موز دارای این منبع غنی می باشد.

2- مهربانی با خویشتن : انجامکارهای مورد علاقه مانند خریدن یک شاخه گل ، کتاب رمان ، ملاقات دوستان قدیمی و ... باعث افزایش ترشح هورمون "دوپامین" می شود که احساس خوبی را در فرد به وجود می آوردو این افزایش تاثیر مثبتی بر سلسله اعصاب و آن بخش از مغز که مسئول حافظه است میگذارد.

3-قدم بزنید : زنان یا مردانی که در به مرتب قدم می زنند بسیار کمتردچار فراموشی
 می شوند . چرا؟ تحقیقات نشان داده است که فعالیت ، ارتباط مغزی را ،در بخشی که ذهن مسئول حافظه است گسترش می دهد.

 -4غذای سس دار نخورید: بر اساستحقیقات انجام شده بر روی عادت غذایی بیش از 8 هزار نفر ، استفاده از این نوع سس هاو غذاهای سویا دار باعث کاهش قدرت حافظه می شود. علت آن است که یک ماده شیمیاییموجود در این نوع سس ها و سویا که گفته می شود ضد سرطان و بیماری قلبی است دقیقاعکس این خواص را با خود دارد. با این حال یک بار خوردن ان در هفته چندان مشکلیندارد!!

5- خواب به موقع :با یک استراحت خوب مغز می تواند اطلاعات بیشتر و بهتریرا به حافظه شما بازگرداند تا مغزی که تمام روز را بدون استراحت گذراندهباشد.

 -6بیشتر به خودتان برسید: تحقیقات نشان می دهد افرادی که رژیمهای غذاییبسیار کم کالری را در برنامه روزانه خود دارند نه تنها پروسه اطلاع رسانی را بسیارکند انجام می دهد بلکه از دیگر افراد کم سن و سال خود که این رژیم را ندارند نیزکمتر قادر به استفاده از حافظه خود می باشند لذا به فکر خود باشید و رژیم های غیرموجه را فراموش کنید.

- 7 چای گیاهی بنوشید: آهن برای عملکرد صحیح حافظه ضروریاست و نوشیدنی های کافئن دار به علت دارا بودن موادی به نام "تانن"(اسید تانیک ) که 75 درصد آهن موجود در بدن را از بین می برند.

 -8خوردن قند و شکر مصنوعی را کاهشدهید : خوردن قند و شکر رژیمی یا مصنوعی ممکن است در کاهش وزن به شما کمک کند امانوشیدن بیش از یک یا دو نوشیدنی رژیمی در طول روز حافظه دراز مدت شما را تخریب میکند . خوشبختانه تاثیرات منفی این مسئله دائمی نیست و شما به راحتی می توانید باقطع مصرف شیرینی های مصنوعی مجددا حافظه خود را اصلاح کنید

/ 0 نظر / 12 بازدید